پرمنگنات پتاسیم چیست
نوشته شده توسط : عابدینی

پرمنگنات پتاسیم چیست

برخلاف برخی از مواد شیمیایی  به ندرت محصولاتی وجود دارند که می توانند در بیش از یک زمینه مفید باشند. بله ، این درست است اگرچه بسیاری از آنها خطرناک هستند  اما سودمندی خود را برای جنبه های مختلف ثابت کرده اند. در حقیقت بخش های بزرگی از صنعت از آنها برای عملکرد خود استفاده می کنند. آنها به عنوان یک منبع مفید شناخته شده اند و فرایندها را برای بشر آسانتر و راحت تر کرده اند.

فرمول: KMnO₄
جرم مولی: 158.034 گرم در مول
IUPAC ID: منگنات پتاسیم (VII)
تراکم: 2.7 گرم در سانتی متر مربع
نقطه ذوب: 240 درجه سانتی گراد

 

از آنجا که مواد شیمیایی تکامل آنها همیشه به طرز مرموزانه ای برای خدمات خود شناخته شده اند. پس از آن ، بسیاری از مواد شیمیایی وجود دارد که سالهاست مورد استفاده مداوم قرار می گیرند. خصوصیات و مشخصات عالی آنها باعث شده است که این جنبه ها برای جنبه های مختلف بسیار مفید باشد. امروزه صنایع بسیاری وجود دارند که نمی توانند بدون استفاده از مواد شیمیایی در فرایندهای کاری خود فکر کنند.

از یک قرص دارویی گرفته تا لباس های جذاب ، مواد شیمیایی اثر خارق العاده خود را نشان داده اند. به عنوان مثال پرمنگنات پتاسیم یک ماده شیمیایی نهایی است که به دلیل ویژگی های چند منظوره شناخته شده است. این ماده شیمیایی همچنین به عنوان “کریستال کاندی” شناخته می شود که به دلیل کشف کننده آن Henry BollmanCondy نامگذاری شده است. یکی از واقعیت های مربوط به این ماده شیمیایی این است که برخلاف سایر مواد شیمیایی کاملاً بی بو است.

این عنصر در آب محلول است که شکلات صورتی ایجاد می کند. بعلاوه این شکل گیری رنگ می تواند لکه های دائمی روی ظروف ، لباس ها یا حتی روی پوست باقی بگذارد. از این رو باید از آن با دقت و توجه بهینه استفاده شود. خوب ، این ماده شیمیایی به دلیل خاصیت اکسید کننده بودن کاربردهای زیادی دارد. این بدان معنی است که می تواند برای زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. نگاهی به برخی از کاربردهای باشکوه بیندازید.

 

پرمنگنات پتاسیم

موارد مصرف دارویی

بدون شک مواد شیمیایی کاربردهای گسترده ای در علوم پزشکی دارند. تولید عمده دارو با استفاده از مواد شیمیایی امکان پذیر است. به همین معنا ، پرمنگنات پتاسیم نیز به طور گسترده برای مقاصد پزشکی از جمله به عنوان یک ضد عفونی کننده و قارچ کش استفاده می شود. جدای از آن ، از این ماده برای درمان عفونت های مختلف پوستی مانند اگزما ، درماتیت ، آکنه و سایر عفونت های قارچی ایجاد شده در دست و پا نیز استفاده می شود.

افراد دیگری که از زخمهای چرک ، اووزن و تاول رنج می برند ، تحت حمام پرمنگنات پتاسیم قرار می گیرند. علاوه بر این همچنین باید اطمینان حاصل شود که محلول رقیق است. به غیر از این ، از آن به عنوان یک راه حل حاد برای درمان عفونت های قارچی مانند پای ورزشکار استفاده می شود ، جایی که پای آسیب دیده در محلول پرمنگنات پتاسیم در آب برای مدت 15 دقیقه خیس می شود.

 

پرمنگنات پتاسیم برای ماهی

این یک ماده شیمیایی بهینه است که برای درمان بیماری های ماهی و انگل مورد استفاده قرار می گیرد. به راحتی عفونتهای آبشش و آبشارهای آبمیوه را درمان می کند. علاوه بر این ، همچنین با به حداقل رساندن تقاضای اکسیداسیون بیولوژیکی ، کیفیت آب را بهبود می بخشد و با مواد آلی مانند باکتری ها ، جلبک ها و ذرات نیز واکنش نشان می دهد. با این وجود در استفاده از این ماده شیمیایی برای فرایند درمان ، لزوماً سطح درصد باید معلوم شود. در کنار آن ، می تواند به عنوان یک عامل کنترل آفات و انگل در آکواریوم ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

تصفیه آب

این ماده شیمیایی با خاصیت اکسید کننده بالا ، منبع خوبی برای استفاده در فرآیند تصفیه آب است. به راحتی منیزیم و آهن را از آب خارج می کند. به نظر می رسد که این روش برای منابع آبی که از منابع عمیق زمین حاصل می شوند ، مفید است. همچنین به از بین بردن زنگ زدگی های ناشی از تجهیزات و لوله های آب کمک می کند. همچنین ممکن است با شستن میوه ها ، سبزیجات و وسایل پخت و پز با محلول پرمنگنات پتاسیم رقیق ، امکان وبا و سایر بیماریهای مرتبط با آب به حداقل برسد.

به طور خلاصه ، KMnO4 به عنوان یک ماده شیمیایی پر کاربرد ، در زمینه های مختلف کاربردهای گسترده ای دارد. علاوه بر این باید آن را از فروشگاه پرمنگنات پتاسیم قابل اعتماد خریداری کرد. با این وجود ، همیشه باید توجه داشت که از آنجا که این ماده شیمیایی است ، استفاده بیش از حد می تواند خطرناک باشد. از این رو باید طبق تجویز استفاده شود.

 

پرمنگنات پتاسیم در کشاورزی

از پرمنگنات پتاسیم در کشاورزی نیز استفاده می شود و مورد استفاده بسیاری از کشاورزان نیز می باشد

 

خرید پرمنگنات پتاسیم

در صورتی که قصد خرید پرمنگنات پتاسیم را دارید می توانید با شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید تا همکاران ما اطلاعات کامل در این زمینه را بع همراه قیمت پرمنگنات پتاسیم را در اختیار شما قرار دهند





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: