دی اتیل اتر چیست
نوشته شده توسط : عابدینی

دی اتیل اتر چیست

اتیل اتر یک مایع بی رنگ ، فرار ، بسیار قابل اشتعال است (دمای جوش 34.5 درجه سانتیگراد [94.1 درجه فارنهایت]) با بوی قدرتمند ، مشخصه و طعم شیرین . این ماده یک حلال گسترده برای برم ، ید ، بیشتر چربی و رزین مواد ، روغنهای فرار ، لاستیک خالص و برخی آلکالوئیدهای گیاهی است. اتیل اتر با تقطیر الکل اتیل با اسید سولفوریک تولید می شود. اتر خالص (اتر مطلق) ، که برای اهداف پزشکی مورد نیاز است و در تهیه معرفهای Grignard ، با شستن اتر خام با محلول آبی اشباع کلرید کلسیم تهیه شده و سپس با سدیم درمان می شود.

فرمول شیمیایی: C2H5)2O)

جرم مولکولی: 74.12 g/mol

دی اتیل اتر

 

اتیل اتر ، همچنین به نام دی اتیل اتر ، بیهوشی و در حالت  معمول اتر نیز نامیده می شود که یک ترکیب آلی متعلق به گروه بزرگی از ترکیبات به نام اتر نامیده می شود. ساختار مولکولی آن شامل دو گروه اتیل است که از طریق یک اتم اکسیژن ایجاد می شود مانند C2H5OC2H5.

 

ویژگی های دی اتیل اتر

  1. خاصیت بی هوشی دارد
  2. برای بی حسی استفاده می شود
  3. خاصیت تمیز شوندگی دارد
  4. محصول درب آب می باشد و شناور روی آن

 

وزن مولکولی: 74.12 گرم در مول اتر ترکیبی آلی است که در آن دو اتم کربن از طریق یک اتم اکسیژن (C-O-C) در ارتباط هستند. اتر ممکن است محصولی از تراکم الکل باشد. اتر همچنین آزادانه به دی اتیل اتر ، یک مایع بی رنگ ، فرار ، بسیار التهابی که در صنعت و تحقیقات زیست پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد ، اشاره می کند و از نظر تاریخی به عنوان یک ماده بی حس کننده اهمیت دارد. در داخل بدن ، اتر مانند الکل و کلروفرم عمل می کند ، اما عمل تحریک کننده آن بر روی قلب بسیار بیشتر مشخص می شود. اتر یک محرک به سرعت پخش شده است. دی اتیل اتر به عنوان مایع بی رنگ و بوی بی حس کننده ظاهر می شود. نقطه فلش -49 درجه فارنهایت. متراکم تر از آب و کمی محلول در آب است. از این رو روی آب شناور می شود.

مواد شیمیایی هیدروپروکسی،کربوکسیوکتیل ،اپوکسینون، آنیل اتر ، همچنین به عنوان اتیل اتر یا اتر بیهوشی شناخته می شود ، به عنوان یکی از اترهای دیکلکیل طبقه بندی می شود. دی اتیل دیکلیل ترکیبات آلی حاوی گروه عملکردی دیالسیل اتر است

 

خرید دی اتیل اتر

اگر قصد خرید دی اتیل اتر را دارید می توانید از گروه ماینو لب این ماده شمیایی را خریداری نمایید برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت دی اتیل اتر نی توانید با شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید تا همکاران ما اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهند





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: