خانه هوشمند
نوشته شده توسط : عابدینی

خانه هوشمند” استفاده از سیستمهای فنی ، فرآیندهای خودکار و دستگاههای متصل به کنترل از راه دور در آپارتمان ها و خانه ها را می باشد که با هدف اصلی  بهبود کیفیت زندگی و راحتی در خانه ایجاد شده اند . اهداف  دیگر خانه هوشمند امنیت بیشتر و استفاده بهینه از انرژی به لطف دستگاههای متصل و کنترل از راه دور است.

لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی ، چراغ یا دستگاه قهوه ساز می توانند از نظر زمان کنترل شوند. دستگاه هایی مانند سنسورهای حرکتی ، دوربین ، کرکره یا ترموستات فرآیندهای برنامه ریزی شده توسط کاربر را آغاز می کنند. قلب خانه هوشمند ، واحد کنترل مرکزی است که  اجزای  مختلف هوشمند به هم وصل می شوند و از طریق رایانه شخصی ، گوشی های هوشمند یا رایانه  قابل کنترل هستند. استانداردهای رایج بی سیم مانند Wi-Fi ، Bluetooth ، ZigBee یا Z-Wave برای دستگاههای ارتباطی یا کنترل استفاده می شود.

هوشمند سازی منزل چیست

 

 

تاریخچه خانه های هوشمند

این طبیعت انسانی است که روش هایی را پیدا می کند که زندگی روزمره را آسانتر و دلپذیر می کند. دانشمندان قبلاً بیش از ۳۰ سال در حال کار بر روی اتصال وسایل منزل و خودکار کردن استفاده از آنها بودند. با این حال فقط در ۱۵ سال گذشته است که مسئله هوشمند سازی خانه علاقه عمومی زیادی را برانگیخته است. دلایل اصلی نیز می تواند چالش های فعلی در نتیجه روندهایی مانند جامعه پذیری ، آگاهی بیشتر در مورد محیط زیست و تمایل مربوط به تأمین انرژی پایدار باشد همچنین  افزایش دیجیتالی شدن و  افزایش سهولت  از دیگر عواملی بود که خانه هوشمند را به وجود آورده اند

Fraunhofer inHaus Center که در سال ۲۰۰۱ در دویزبورگ افتتاح شد  یک پروژه بزرگ در کشورهای آلمان بود این پروژه شامل کاوش و آزمایش راه حل های جدید سیستم و محصولات از بخش خانه هوشمند در یک محیط مسکونی بود این خانه متصل با فرآیندهای الکترونیکی کنترل شده مرکزی در  سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ به نمایش گذاشت محور اصلی این پروژه اتصال وسایل مختلف خانگی و کنترل آنها توسط دستگاههای ورودی مختلف بود

آموزش خوشمند سازی خانه

ده ها سال است که طیف گسترده ای از لوازم خانگی مختلف باعث راحتر  شدن زندگی روزمره ، سرعت بخشیدن به فرآیندها و در نتیجه صرفه جویی در وقت و کار شده اند  بنابراین خانه هوشمند چه مزایای دیگری دارد؟ بدون خانه هوشمند چه اقداماتی باید توسط فرد به صورت دستی  انجام شود ؟ هوشمندسازی خانه  با ایجاد مؤلفه ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر  آنها را از این کار خلاص می کند. دستگاه ها بسته به سناریو و بر اساس نحوه برنامه ریزی  فرآیندهای خاص در خانه را به تنهایی کنترل و نظارت می کنند اگر دستگاه ها قابل تعامل باشند  می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند

جدا از راحتی سیستم هوشمند سازی خانه  راندمان انرژی بهتر و امنیت بیشتر از دیگر جنبه های مهم می باشد .اگر یک ترموستات خانه هوشمند با پنجره از طریق WiFi ارتباط برقرار کند ، یک پنجره باز شده را تشخیص می دهد و بنابراین دما را تنظیم می کند. چنین ترموستاتی به محض دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه دیگر کسی در خانه نیست از سنسور دستگاههای دیگر ، گرمایشی را خاموش می کند.

خدمات راه اندازی شبکه

آموزش هوشمند سازی خانه

چگونه یک خانه به خانه هوشمند تبدیل شده است؟  در برنامه ریزی باید جنبه های زیر مورد توجه قرار گیرد:

  • اتصال به اینترنت و WiFi لازم است
  • یک تلفن هوشمند یا تبلت برای کنترل و نظارت بر دستگاه ها بهترین گزینه است
  • یک شبکه بی سیم مدرن ، راحت و ظریف است ، اما انتقال توسط کابل ایمن تر است
  • آیا دستگاه ها از واحد کنترل مرکزی قابل برنامه ریزی هستند و قابلیت جابجایی دارند یا اینکه یک راه حل مستقل کافی است؟
  • آیا همه دستگاه ها با استفاده از همان استاندارد بی سیم (به عنوان مثال WiFi) وصل شده اند؟
  • مجموعه های مبتدی برای مبتدیان ایده آل هستند ، اما معمولاً فقط یک منطقه واحد را پوشش می دهند: یا بهره وری انرژی ، امنیت یا راحتی
  • واحد کنترل مرکزی باید طوری قرار گیرد که تمام وسایلی که باید مورد توجه قرار گیرند در شعاع آن قرار داشته باشند

 

آموزش هوشمند سازی خانه

در حالی که هر خانه هوشمند یک ساختمان هوشمند است ، اما هر ساختمان هوشمند یک خانه هوشمند نیست

شرکتهای تجاری ، تجاری ، صنعتی و ساختمانهای مسکونی از هر شکل و اندازه  از جمله دفاتر ، آسمان خراشها ، ساختمانهای آپارتمانی و دفاتر چندگانه و اقامتگاهها  در حال استفاده از فناوریهای هوشمند برای بهبود راندمان ساختمان ، کاهش هزینه های انرژی و تأثیرات زیست محیطی و اطمینان از امنیت ، و همچنین بهبود رضایت سرنشینان هشتند

بسیاری از همان فناوریهای هوشمند استفاده شده در خانه هوشمند در ساختمانهای هوشمند اعم از روشنایی ، انرژی ، گرمایش و تهویه هوا و سیستمهای دسترسی و امنیت و ساختمانها مستقر می شوند.

به عنوان مثال ، یک ساختمان هوشمند می تواند با استفاده از سنسورهایی که تعداد سرنشینان در یک اتاق را تشخیص می دهند ، هزینه های انرژی را کاهش دهد. اگر سنسورها یک اتاق کنفرانس کامل را تشخیص دهند و یا گرمای هوا را کم کنند اگر همه افراد در روز برای خانه به خانه رفته باشند ، دما می تواند به طور خودکار تنظیم شود و هوای خنک را به وجود آورد.

ساختمانهای هوشمند همچنین می توانند به شبکه هوشمند وصل شوند. و مؤلفه های ساختمان هوشمند و شبکه الکتریکی می توانند “صحبت کنند” و “گوش” دهند. با استفاده از این فناوری  توزیع انرژی می تواند به صورت کارآمد مدیریت شود تعمیر و نگهداری می تواند فعالانه انجام شود و قطع برق با سرعت بیشتری پاسخ داده شود

 

 

قیمت دوربین مداربسته

نمونه هایی از فناوری های خانه هوشمند

تقریباً در هر جنبه ای از زندگی که فناوری وارد فضای داخلی (لامپ های روشنایی ، ماشین ظرفشویی و غیره) شده است ، شاهد معرفی یک جایگزین خانه هوشمند هستیم:

تلویزیون های هوشمند برای دسترسی به محتوا از طریق برنامه ها ، از جمله فیلم و موسیقی به صورت تقاضا  به اینترنت متصل می شوند. برخی از تلویزیون های هوشمند همچنین شامل تشخیص صدا یا حرکات هستند.
علاوه بر اینکه می توان از راه دور و به صورت سفارشی کنترل شود ، سیستم های روشنایی هوشمند مانند Hue از Philips Lighting Holding B.V. می توانند هنگام حضور سرنشینان در اتاق تشخیص داده و نور را مطابق نیاز تنظیم کنند. لامپ های هوشمند همچنین می توانند خود را بر اساس در دسترس بودن نور روز تنظیم کنند.
ترموستاتهای هوشمند مانند Nest از Nest Labs Inc. دارای Wi-Fi یکپارچه هستند و به کاربران امکان می دهند دمای خانه را برنامه ریزی ، نظارت و کنترل از راه دور کنند. این دستگاه ها همچنین رفتارهای مالکان خانه را یاد می گیرند و به طور خودکار تنظیمات را تغییر می دهند تا حداکثر راحتی و کارایی را در اختیار ساکنان قرار دهند. ترموستاتهای هوشمند همچنین می توانند مصرف انرژی را گزارش دهند و از این طریق کاربران را به تغییر فیلترها یادآوری کنند.
با استفاده از قفل های هوشمند و درب های گاراژ ، کاربران می توانند دسترسی به بازدید کنندگان را مجاز یا مجاز کنند. همچنین قفل های هوشمند می توانند هنگام نزدیک بودن ساکنان را تشخیص دهند و درها را برای آنها باز کنند.
با دوربین های امنیتی هوشمند ، ساکنان می توانند خانه های خود را هنگام استراحت یا در تعطیلات رصد کنند. سنسورهای حرکتی هوشمند همچنین قادر به تشخیص تفاوت بین ساکنان ، بازدید کنندگان ، حیوانات اهلی و سارقین هستند و در صورت مشاهده رفتار مشکوک می توانند به مقامات اطلاع دهند.
مراقبت از حیوانات خانگی را می توان با فیدرهای متصل به طور خودکار انجام داد. با استفاده از تایمرهای متصل ، می توان از گیاهان و چمنزارها آبرسانی کرد.
انواع وسایل آشپزخانه انواع و اقسام آن وجود دارد ، از جمله سازندگان قهوه ساز هوشمند که می توانند یک فنجان تازه را به طور خودکار در یک زمان برنامه ریزی شده تولید کنند. یخچال و فریزرهای هوشمند که تاریخ انقضا را ردیابی می کنند ، لیست های خرید را تهیه می کنند یا حتی دستور العمل هایی را بر اساس مواد اولیه موجود در دست ایجاد می کنند. اجاق گازها و توسترهای کندتر. و در اتاق رختشویی ، ماشین لباسشویی و خشک کن.
به عنوان مثال ، مانیتور سیستم های خانگی ممکن است یک فشار الکتریکی را احساس کرده و لوازم را خاموش کرده یا احساس آب یا لوله های انجماد را حس کند و آب را خاموش کند تا زیرزمین مثلاً سیل نشود.





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: