نصب شبکه
نوشته شده توسط : عابدینی

اگر نیازمند نصب شبکه می باشید گروه یوتا الکترونیک به عنوان یکی از گروه های فعال در این زمینه می تواند به شما برای راه اندازی یک شبکه ایمن و با دوام کمک کند . استفاده از نیروهای متخصص و مجرب که دارای تجربه های بالایی می باشند همی تواند تنها یکی از گزینه های موجود برای شما برای نصب یک شبکه قوی باشد این گروه علاوه بر نصب و راه اندازی شبکه خدمات پشتیبانی شبکه را نیز انجام دهد در صورت نیاز شما می توانید در ساعات اداری و روزهای غیر تعطیل با استفاده از شماره های مندرج در وب سایت با ما در تماس باشید و سفارش خود را ثبت نمایید لازم به ذکر می باشد همچنین شما در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری نیز می توانید با استفاده از فرم تماس با ما درخواست خود را ثبت نمایید تا بلافاصله بعد از مشاهده درخواست شما کارشناسان ما با شما در تماس باشند و اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهند

نصب شبکه

مهمترین خدمات نصب شبکه کامپیوتری تیم یوتا الکترونیک

  • نصب انواع سروها با قابلیت های پیشرفته و مبتی بر ویندوز و لینوکس
  • نصب انواع سروهای مورد نیاز برای شرکت شما
  • نصب انواع سرور های مجازی مورد نیاز شما
  • ایجاد سیستم های پشتیبان گیری به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دستکاری شخص و در زمان مشخص
  • نصب انواع فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری برای افزایش امنیت سرور شما
  • اگر نیازمند انواع سرویس ها روی شبکه می باشد این گروه می تواند برای شما انواع سرویس ها را روی سرور نصب نماید
  • نصب انواع نرم افزار حسابداری و مدیرت روی سرور
  • نصب ای پی های اختصاصی روی سرور
  • و…..

 

هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری

هزینه همیشه به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای خرید و سفارش در نظر گرفته می شود بی شک شما نیز این ضرب المثا را شنیده اید که هر چه پول بدی آش می خورد ، دقیقا در خرید نیز این گونه می باشد شما به میزان پرداختی خود می توانید انتظارات بیشتری را داشته باشد . در هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری شما با پرداخت هزینه می تواند مشخص کنید از چه برند هایی برای نصب شبکه استفاده شود و تجهیزات نیز در چه حدی از کیفیت باشد . تجهیزات شبکه در رنج های مختلفی در بازار موجود می باشد که هر کدام از آنها نیز دارای کیفیت های مختلفی می باشد اگر شما به دنبال هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری می باشید و برای شما بسیار مهم می باشد شما می توانید از کارشناسان فروش و نصب بخواهید برای شما تمامی فاکتورها رو توضیح دهند تا شما بتوانید یک لیست قیمتی مناسب را تهیه و سفارش شبکه را ثبت نمایید

 

 

 

 

 

آیا نیازمند ارتقاء سرور خود می باشید ؟

قطعا شرکت ها روز به روز در حال بزرکتر شدن و ارتقاء سرور های خود می باشند این نیاز می تواند بعد از مدتی به وجود بیاید اگر شما نیز نیاز به ارتقاء سرور خود دارید و یا می خواهید نصب تجهیزات شبکه جدید را روی سرور خود داشته باشید می توانید با ما در تماس باشید گروه یوتا الکترونیک آماده است تا با بهره گیری از تخصص و تجربه ای که دارد در بالابردن قابلیت سرور شما بهترین راهکارها را به کار بگیرد .شما می تواند در صورت نیاز علاوه بر افزایش تجهیزات شبکه فاکتورهای نرم افزاری و امنیتی را نیز به سرور خود اضافه نمایید در صورت اطلاعات بیشتر می تواند با ما در تماس باشید تا اطلاعات کامل در این زمینه توسط متخصصان ما در اختیار شما قرار بگیرد.

 

 

 

آموزش نصب و راه اندازی شبکه

سوئیچ شبکه و روتر دو وسیله اصلی هستند که در شبکه کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال ، بسیاری از مردم تصوری از نحوه استفاده از آنها و تنظیم سوئیچ با روتر ندارند به راستی  تفاوت سوئیچ شبکه در مقابل روتر را چیست و نحوه تنظیم سوئیچ با روتر  چگونه است ؟ ما در این پست آموزشی قصد داریم به صورت کامل آموزش نصب شبکه را به این دو ابزار به شما بیاموزیم

نصب شبکه

 

 

 

امنیت شبکه

بی شک وقتی شما یک شبکه کامپیوتری ایجاد می کنید دقیقا مانند کامپیوتری که به صورت شخصی می باشد برخی  از اطلاعات را روی آن قرار می دهید  این اطلاعات مستلزم نگهداری و امنیت می باشد اگر شما دارای شبکه ای باشید که امنیت در آن وجود نداشته باشید قطعا بعد از مودتی مورد هک قرار خواهید گرفته و ممکن است اطلاعات مهم شرکتی شما دست هر فردی که خارج از شکت می باشد بیفتد و از آن اطلاعات به ضرر شرکت شما استفاده کند یا ممکن است اطلاعات شما را پاک کند پس  تمامی موارد ذکر شده یک نیاز را برای شبکه کامپیوتری شما ایجاد می کند و آن ایجاد امنیت از زمان اجرای شبکه تا زمانی که از شبکه استفاده می کنید کمی باشد

امنیت همیشه صد درصد پایدار نمی باشد به عبارت دیگر هکر ها هر روز مانند افرادی که ایجاد امنیت می کنند به صورت مداوم در حال ایجاد روزنه هایی می باشند تا به شبکه کامپیوتری شما متصل شوند و اطلاعات را هک کند . یک پشتیبان شکیه می تواند با اقداماتی که انجام می دهد مانند ایجاد فایروال ها و گرفتن پشتبان از اطلاعات شکه کامپیوتری شما را از لحاظ امنیت بالاتر ببرد کما اینکه همانگونه که گفته شد امنیت همیشه به صورت صد درصد قابل پیاده شازی نمی باشد.

 

 

نصب تجهیزات شبکه

 

سوئیچ شبکه

 

 

راه اندازی شبکه

سوئیچ شبکه چیست و چگونه کار می کند

سوئیچ شبکه  که معمولاً از آن به عنوان پل شبکه چند منظوره یاد می شود  یک وسیله راه اندازی شبکه رایانه ای است که سایر دستگاه ها را در یک شبکه کامپیوتری به هم متصل می کند. این جریان با انتقال یک بسته شبکه به یک یا چند دستگاهی که برای آن بسته در نظر گرفته شده است جریان داده را در یک شبکه مدیریت می کند.

سوئیچ شبکه چگونه کار می کند؟

به طور معمول ، سوئیچ شبکه از آدرس های سخت افزاری برای پردازش و انتقال داده در لایه پیوند داده (لایه ۲) مدل OSI استفاده می کند گاهی اوقات می تواند داده ها را در لایه شبکه (لایه ۳) با اضافه کردن عملکرد مسیریابی پردازش کند. این امکان را فراهم می کند تا گره های مختلف (به طور معمول رایانه) با یک روش روان و کارآمد ارتباط را برقرار کنند.

امروزه سوئیچ اترنت رایج ترین شکل سوئیچ  است سوئیچ ۱۰GbE که با سرعت بالاتر تا ۱۰ گیگابیت در ثانیه می تواند مناسب برای نصب و راه اندازی شبکه باشد در واقع  سوئیچ ۲۵G ، ۴۰G یا حتی ۱۰۰G با سرعت بسیار بالاتر توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. این سوئیچ های اترنت با شماره های مختلف پورت ۸/۱۶/۲۴/۴۸  و پیکربندی پورت RJ45 ، SFP و غیره ارائه می شوند.

 

 

روتر در شبکه

روتر دستگاهی شبکه ای است که بسته های داده را بین شبکه های رایانه ای مسیریابی می کند. این دستگاه برای اتصال دستگاه های شبکه به اینترنت استفاده می شود تا چندین کاربر بتوانند یک اتصال را به اشتراک بگذارند. به طور معمول  یک روتر به عنوان توزیع کننده کار می کند.این ترافیک داده را از مودم هدایت می کند و آن را به سمت دستگاه های مختلف هدایت می کند.

روترها از پروتکل هایی مانند ICMP (پروتکل کنترل پیام اینترنت) برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند و بهترین مسیر بین هر دو میزبان را پیکربندی می کنند.

بیشتر روترها دارای چهار درگاه اترنت است که به شما امکان می دهد تا حداکثر چهار دستگاه را وصل کنید. اگر به بیش از چهار اتصال اترنت نیاز دارید ، باید با یک درگاه بزرگتر پورت (معمولاً تا هشت پورت) به روتر ارتقا دهید یا به جای آن از سوئیچ شبکه استفاده کنید.

 

 

تفاوت بین سوئیچ با روتر

مشخص است که سوئیچ شبکه و روتر هر دو وسیله نصب و راه اندازی شبکه رایانه ای هستند که به یک یا چند رایانه اجازه می دهد تا به رایانه های دیگر و دستگاه های تحت شبکه یا سایر شبکه ها متصل شوند. در حالی که سوئیچ ها به دستگاه های مختلف در یک شبکه امکان برقراری ارتباط  را می دهند. در واقع  یک سوئیچ در حالی که روتر شبکه ها را وصل می کند  شبکه  را ایجاد می کند. به هر حال  از روترها می توان در LAN ، WAN و MAN استفاده کرد زیرا این دو درگاه WAN و LAN دارند ، در حالی که سوئیچ ها فقط در LAN قابل استفاده هستند. علاوه بر این یک روتر از آدرس IP برای انتقال داده استفاده می کند  در حالی که سوئیچ شبکه از آدرس MAC استفاده می

 

 

نحوه نصب شبکه با استفاده از  سوئیچ شبکه با روتر

اگر کمتر از ۴ دستگاه برای استفاده در یک شبکه دارید  می توانید از یک روتر برای اتصال یک مودم استفاده کنید و نیازی به هزینه راه اندازی شبکه ندارید اما هنگامی که تعداد دستگاه ها بیش از ۴ دستگاه باشد   سوئیچ شبکه لازم است سوئیچ های مختلفی با تعداد پورت های مختلف مانند ۸ پورت ، ۱۶ پورت ، سوئیچ ۳۲ پورت در بازار وجود دارد.

 

مراحل تنظیم سوئیچ شبکه با روتر

مرحله ۱: تمام منبع تغذیه مودم کابل ، سوئیچ شبکه و روتر بی سیم را از برق جدا کنید.

مرحله ۲: مودم خود را به سیم تلفن وصل کنید. پس از آن  یک انتهای کابل اترنت را به درگاه اترنت در پشت مودم وصل کنید.

مرحله ۳: انتهای دیگر کابل اترنت متصل به مودم را در درگاه WAN روتر خود وصل کنید.

مرحله ۴: از کابل اترنت دیگری استفاده کنید تا یکی از درگاه های LAN خود را در روتر به پورت سوئیچ شبکه وصل کنید.

مرحله ۵: منبع تغذیه سه دستگاه را وصل کنید.

پس از راه اندازی  شبکه شما به احتمال زیاد کار می کند و می توانید بیش از ۴ دستگاه را با استفاده از اینترنت متصل کنید. تمام آنچه شما نیاز دارید اتصال دستگاه های اضافی به درگاه معمولی سوئیچ با کابل های مستقیم است.

 

 

خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه  سنگ بنای خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده یوتا الکترونیک می باشد  ما به عنوان ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات از راه دور ، کنترل ، عیب یابی و اصلاح شبکه ، WAN ، روترها ، سوئیچ ها ، فایروال ها ، WAP ها و اتصال شبکه ، از راه دور فعالیت می کنیم. تکنسین های باتجربه ما در مراکز عملیات شبکهبه بهترین وجه ممکن  از ابزارهای نظارت برای  اطمینان کار شبکه شما  استفاده می کنند تا مطمئن شوند شبکه شما با بهترین عملکرد  شبانه روزی کار می کند.

 

خدمات پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه ما شامل موارد زیر است:

  • مانیتورینگ شبکه
  • تنظیم فایروال. قوانین و خط مشی فایروال
  • اشتراک گذاری پوشه ها و چاپگر ها در شبکه های مختلف
  • پیکربندی VPN برای دسترسی از راه دور به پرونده های شرکت و شبکه.
  • تخصیص IP استاتیک
  • اینترانت راه اندازی




:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: