اصطلاحات رایج سئو+ سوالات متداول سئو+پرسش و پاسخ سئو
نوشته شده توسط : عابدینی

اصطلاحات رایج سئو+ سوالات متداول سئو+پرسش و پاسخ سئو

 

سئو مجموعه از فرآیندها جهت افزایش رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو می‌باشد. سئو همیشه در حال تکامل و به‌روزرسانی می‌باشد و برای یادگیری آن نمی‌توان فقط به یک کتاب آموزش سئو اکتفا کرد. بهترین روش برای یادگیری سئودنبال کردن و خواندن وبلاگ متخصصین سئو می‌باشد که حاصل مطالعات موردی و تجربه‌های آن‌هاست.

ما در اینجا ۳۰ پرسش متداول در مورد سئو که شما باید از پاسخ آن‌ها مطلع باشید آورده‌ایم:

 

Contents [مخفی]

سئو چیست

Seo  مخفف عبارت search engines optimization به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌باشد. سئو فرایند سیستماتیکی برای بهبود جایگاه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و… می‌باشد. موتورهای جستجو انواع مختلفی از رسانه‌ها را اعم از صفحات وب، ویدئوها، مقاله‌ها و آنچه را که کاربران جستجو می‌کنند را نمایش می‌دهند و آن‌ها را بر اساس فاکتورهای سئو رتبه دهی می‌کنند.

ازلحاظ تئوری اگر سایت شما در نتایج موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری قرار گیرد ترافیک بیشتری خواهد داشت و کسب‌وکار شما بیشتر رونق می‌گیرد.

 

سئو چگونه کار می‌کند

سئو به شما یا کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا صفحات وب شما رتبه و رنک بالایی در نتایج موتورهای جستجو به دست آورند. از حضور دیجیتالی قوی در وب لذت می‌برید وهم چنین منجر به ترافیک و مشتریان بیشتر می‌گردد.

 

آیا سئو قانونی است

سئو غیرقانونی نیست اما استفاده از روش‌های سئو کلاه‌سیاه مانند روش استفاده بیش‌ازحد کلمات کلیدی در محتوای صفحات وب که برای موتورهای جستجو قابل‌مشاهده هستند ولی برای خواننده قابل‌مشاهده نیستند می‌تواند منجر به مسدودسازی و جریمه سایت شما توسط موتورهای جستجو گردد.

روش‌های سئو کلاه‌سیاه چندین سال است که استفاده می‌شود اما گوگل سریع این تکنیک‌ها رو شناسایی می‌کند و با به‌روزرسانی الگوریتم‌های جدید خود تأثیر این روش‌ها را از بین می‌برد. حتی اگر شما در الگوریتم گوگل ضعفی پیدا کنید مطمئن باشید این کار به‌طور طولانی پیش نمی‌رود و گوگل با آن مقابله می‌کند.

 

 

آیا از سئو استفاده کنم توسط گوگل جریمه می‌شوم

خیر، اگر از سئو استفاده کنید توسط گوگل جریمه نمی‌شوید. موتورهای جستجو مانند گوگل هدفی اصلی به‌عنوان بازگشت محتوای مناسب برای پیدا کردن پرس‌وجوی کاربران دارند تا آنان از بهترین وب‌سایت‌ها برای جستجوهای خود استفاده کنند.

 

 

برخی از تکنیک‌های سئو کلاه‌سیاه کدامند

تکنیک‌های سئو کلاه ه‌سیاه تلاش می‌کنند تا در کم‌ترین زمان و با کم‌ترین تلاش سایت شما را به‌طور غیرطبیعی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنند.

این تکنیک‌ها ممکن است شامل ایجاد ویجت ها، قرار دادن ویجت ها در لینک‌ها، استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی به‌صورت نامرئی در صفحات وب، استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی برای ساخت لینک‌های خارجی ازسایت‌های کوچک به وب‌سایت‌های اصلی باشند.

 

 

چگونه می‌توانم سئو را انجام بدهم

سئو یک استراتژی سیستماتیک است که از زمان انتخاب نام دامنه شروع می شود و تا زمان بارگذاری صفحات وب ادامه دارد. عوامل متعددی وجود دارد که بر رتبه‌بندی سایت شما تأثیر می‌گذارد و سئو به معنی بهینه‌سازی این فکتورهاست تا بتوانید بهترین نمره را به دست آورید.

فاکتورهایی مانند چگالی کلمات کلیدی، کلمات کلیدی LSI، دسته‌بندی کلمات کلیدی، تزیین کلمات کلیدی، زمان بارگذاری صفحه، زمان ماندگاری کاربر، نمره به‌روزرسانی، سیگنال‌های اجتماعی، نرخ کلیک، تعداد بک لینک‌ها، کیفیت بک لینک‌ها، موبایل فرندلی بودن سایت و… در نظر گرفته‌شده‌اند.

 

 

چه مدت‌زمان برای سئو موردنیاز است

سئو تلاش و فرایندی کوتاه‌مدت نیست بلکه کارشناسان سئو آن را به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی بلندمدت توصیه می‌کنند. وب‌سایت‌ها نیاز به پیگیری و بروزرسانی مداوم دارند زیرا همیشه وب‌سایت‌ها رتبه‌بندی می‌شوند.

باوجود تغییرات بسیار در بخش‌های مختلف، مانند به‌روزرسانی الگوریتم‌های موتور جستجو، محتوای قدیمی و رقابت شما با شرکت‌های دیگر در صنعت، ازجمله دلایلی هستند که نیاز است تا سئو مداوم انجام گیرد. بااین ‌وجود، سئو نرخ بازگشت سرمایه ی بهتری نسبت به بازاریابی سنتی ارائه می‌دهد.

 

 

آیا باید کسی را استخدام کنم که بتواند سئو را برای من انجام دهد

لازم نیست. اگرچه بهترین و سریع‌ترین راه برای به دست آوردن نتایج قابل‌ملاحظه است، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات سئو می‌توانند برای کسب‌وکارهای کوچک هزینه‌ی بالایی داشته باشند. در بحث هزینه‌ها باید به نرخ بازگشت سرمایه توجه داشته باشیم، درصورتی‌که استخدام یک متخصص سئو می‌تواند سود بیشتری را برای کسب‌وکار شما ایجاد کند حتماً یک متخصص سئو را استخدام کنید.

اما اگر شما نمی‌توانید هزینه‌های یک سئو کار را بپردازید می توانید از پلاگین های سئو که به‌صورت رایگان هستند استفاده کنید.

 

 

آیا ساختار URL بر سئو اثر می‌گذارد

کیفیت ساختار URL شما بر روی رتبه‌بندی صفحات و سئو تأثیر می‌گذارد. URL ها باید کوتاه باشند، به‌آسانی قابل‌خواندن باشند و کاربر با مشاهده آن بداند چه مطلبی خواهد دید. عنوان صفحه باید مختصر و شامل محتوای صفحه باشد. مطالعه Quicksprout نشان می‌دهد که URL هایی که حاوی ۳۵ تا ۴۰ کاراکتر هستند تأثیر مثبتی در سئو دارند.

 

 

چگونه می‌توانم فعالیت‌های سئو را دنبال کنم

Google Analytics محبوب‌ترین ابزار برای به دست آوردن آمار پایه و نظارت بر ترافیک وب‌سایت شما است. بهترین مزیت رایگان بودن ان است.

ابزارهای آنالیز آمار سایت به شما کمک می‌کنند رتبه‌بندی صفحه خود را پیگیری کنید و آن‌ها را در نمودار ترسیم کنید تا بتوانید مستقیم مشاهده کنید که آیا فعالیت‌های سئو شما مؤثر هستند یا خیر. ابزارهای زیادی وجود دارد که این کار را می‌کنند، RankReveal یکی از ابزارهایی است که برای انجام این کار استفاده می‌شود.

 

 

گوگل آنالیتیکس چیست

گوگل آنالیز یک سرویس تجزیه‌وتحلیل رایگان ارائه‌شده توسط گوگل است که آمار ترافیک وب‌سایت را ردیابی و گزارش می‌کند.

 

 

پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت

اگر به‌درستی انجام شود، بلافاصله از زمانی که شما درخواست ایندکس و کراول وب‌سایت خود را به گوگل بدهید.

اما همان‌گونه که در بالا ذکر شد، رتبه‌بندی صفحه توسط بسیاری از عوامل، ازجمله عواملی که شما نمی‌توانید کنترل کنید، مانند تعداد بک لینک‌ها، کیفیت بک لینک‌ها، به‌روزرسانی، سن وب‌سایت شما، رقابت کلمات کلیدی و غیره، تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این فاکتورها واقعاً نمی‌توانند توسط شما یا هرکسی دیگری کنترل شوند، اما باگذشت زمان می‌توانید تأثیر این فاکتورها را مشاهده کنید؛ بنابراین اگر صفحه وب شما پس از تمام تلاش‌های سئو در رتبه‌بندی قرار نگرفته باشد، صبر کنید و تلاش خود را ادامه دهید و نتیجه تلاش‌های خود را طی چند ماه ببینید.

 

 

گوگل در مورد وب‌سایت من چطور عمل می‌کند

گوگل این امکان را به صاحبان سایت می‌دهد تا به‌طور رایگان سایت خود را به گوگل معرفی کنند. رایج‌ترین روش گوگل برای پیدا کردن یک وب‌سایت ربات‌های گوگل هستند. همچنین به‌عنوان یک ربات، اسپایدر یا خزنده وب شناخته می‌شودکه  به‌طور مداوم صفحات جدید و به‌روز شده را شناسایی می‌کند و به فهرست خود اضافه می‌کند. همچنین لینک‌های غیرفعال را یادداشت می‌کند.

 

 

txt چیست

هنگامی‌که موتور جستجو سایت شما را کراول می‌کند و Spider ها وب‌سایت شما را بازدید می‌کنند، اولین چیزی که ربات هاجستجو می‌کنند، فایل robot.txt است. فایل robot.txt تعریف می‌کند که چگونه ربات‌های گوگل و دیگر خزنده‌ها باید با صفحات و فایل‌های موجود در وب‌سایت شما ارتباط برقرار کنند. اگر دایرکتوری‌ها و فایل‌هایی دارید که موتورهای جستجو نباید آن‌ها را ایندکس کنند، می‌توانید به‌سادگی از یک فایل robot.txt استفاده کنید وانها را در ان تعریف کنید تا ربات گوگل ان فایل‌ها را بررسی نکند.

 

 

تگ متا چیست

متا تگ‌ها به اسنیپت های متن یا متادیتا اشاره دارند که توضیحات مربوط به محتوای صفحه وب را ارائه می‌دهند. تگ‌های متا عبارت‌اند از تگ عنوان، متا توضیحات و کلمات کلیدی یک صفحه. تگ‌های متا بر روی صفحه قابل‌نمایش نیستند، بلکه به‌صورت یک کد HTML است که فقط برای موتورهای جستجو قابل‌مشاهده است.

 

 

آیا تگ‌های متا مهم هستند

بر اساس گفته برخی از متخصصان سئو، تگ‌های متا بسیار اهمیت ندارند زیرا گوگل در رتبه‌بندی صفحات خود از تگ‌های متا استفاده نمی‌کند. بااین‌حال، تگ‌های متا همچنان به ارائه اطلاعات مهمی برای اطلاع به موتورهای جستجو و کاربران در مورد صفحه وب می‌پردازند. با ارائه اطلاعات اضافی در مورد وب‌سایت شما، نرخ کلیک بهبود می‌یابد و این امر می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی صفحه تأثیر بگذارد؛ بنابراین، متا تگ‌ها هنوز در سئو اهمیت دارند، حتی اگر یک عامل غیرمستقیم باشد.

 

 

نقشه سایت XML چیست

با استفاده از یک فایل robot.txt می‌توانید دایرکتوری‌ها و فایل‌هایی که نمی‌خواهید در گوگل ایندکس شوند را مشخص کنید، همچنین می‌توانید برخی از محتویات و URL هایی را که توسط موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند را کنترل کنید.

درگذشته، وب مسترها بر یک نقشه سایت HTML متکی بودند. هر صفحه اصلی در وب‌سایت دارای لینک به نقشه سایت موجود درفوتر صفحه است. یک‌زبان نشانه‌گذاری Extensible یا نقشه سایت XML به مدیران سایت اجازه می‌دهد تا موتورهای جستجو را به اطلاعات موجود در صفحات وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند ایندکس شوند، هدایت کنند.

نقشه‌های XML همچنین اولویت یا سلسله‌مراتب محتوای سایت و همچنین اطلاعات مربوط به آخرین به‌روزرسانی برای صفحه خاص را ارائه می‌دهند.

 

 

ریدایرکت ۳۰۱ چیست

ریدایرکت ۳۰۱ یک تغییر مسیر دائمی از یک URL به یک URL دیگر است. هنگامی‌که وب‌سایت خود را به یک آدرس جدید انتقال می‌دهید، وقتی می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که کاربرانی که روی لینک سایت قدیمی شما کلیک می‌کنند به سایت جدید هدایت می‌شوند و تمام لینک‌های ورودی به وب‌سایت جدید شما اشاره می‌کنند از این نوع ریدایرکت استفاده می‌کنید.

 

 

لینک canonical چیست

به دلایل مختلف، صفحات وب دارای نسخه‌های مختلف URL هستند که همه Url ها به یک صفحه اشاره دارند. به‌عنوان‌مثال www.example.com و http://www.example.com دو آدرس متفاوت هستند ولی هر دو به‌ یک صفحه اشاره دارند.

درحالی‌که مشکلی برای استفاده ندارند ولی موتورهای جستجو آن‌ها را دو آدرس متفاوت می‌بینند. مشکل اول این است که موتور جستجو این مورد را به‌عنوان یک محتوای تکراری می‌بیند و ممکن است وب‌سایت شما را جریمه کند. در مرحله دوم، ترافیک سایت شما برای نسخه‌های مختلف URL تقسیم‌شده است و ازآنجاکه گوگل صفحات منحصربه‌فرد را به‌عنوان یک عامل مثبت در رتبه‌بندی یک صفحه محسوب می‌کند، نباید این اتفاق رخ دهد.

لینک‌های canonical این مشکلات را حل می‌کنند. لینک‌های canonical به‌عنوان ریدایرکت نرم‌افزاری عمل می کنند بدون اینکه کاربر به مکانی دیگر انتقال یابد. این لینک‌ها به مرورگرها می‌گویند که کاربران به نسخه‌ی دیگر url که تعیین کرده‌اید هدایت شوند.

 

 

آیا موبایل فرندلی بودن سایت سئو را بهبود می‌بخشد

بله و خیر. از زمان تغییر الگوریتم گوگل، گوگل موبایل فرندلی بودن یک صفحه وب را در رتبه‌بندی صفحه، در نظر گرفته است؛ اما تنها در مورد جستجوهایی که توسط دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود قابل‌ اجراست و بر روی رتبه‌بندی جستجوهای دسکتاپ یا لپ‌تاپ‌ها تأثیر نمی‌گذارد.

بااین‌حال، با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، بهتر است سایت خود را برای دستگاه‌های موبایل بهینه کنید.

 

 

گراف دانش گوگل چیست

گراف دانش گوگل یک سیستم اطلاعاتی است که گوگل برای ارتقای پرس و جوی کاربران فراهم کرده است. این سیستم مبتنی بر خدمات به کاربران از طریق ارائه  لینک‌های باکیفیت زیاد نیست بلکه به معنای ارائه واقعیت‌ها و پاسخ به سؤالاتی است که کاربران برای جستجو انجام می‌دهند در هر جستجو، یک جعبه اطلاعات در بالای لیست نتایج موتورهای جستجو مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

چگونه می‌توانم یک نمودار گراف دانش گوگل دریافت کنم

گوگل اطلاعات گراف دانش را از منابعی مانند CIA World Factbook  و سایر وب‌سایت‌های اطلاعاتی بزرگ دریافت می‌کند، بنابراین می‌تواند کنترل اطلاعاتی که درباره شرکت شما ارائه می‌شود کمی به چالش بکشد.

درحالی‌که شما نمی‌توانید به‌طور کامل گراف دانشی که در مورد شرکت شما ارائه می‌دهد کنترل کنید، می‌توانید با انجام برخی موارد خاص مانند استفاده از schema در وب‌سایت خود، ایجاد یک ورودی ویکی‌پدیا برای شرکت خود و ایجاد یک صفحه گوگل پلاس برای شرکت خود بر آن تأثیر بگذارید.

 

 

طول مناسب مقاله چقدر است

 تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که طول مقاله بر سئو تأثیر می‌گذارد. با توجه به SerpIQ، تحقیقات خود را در ۱۰ نتایج برتر برای هر کلمه کلیدی نشان داد که مقالات باید حاوی حداقل ۲۰۰۰ کلمه است .یکی از دلایلی که باعث می‌شود محتوای طولانی بهتر باشد، این است که افراد ترجیح می‌دهند به محتوای طولانی که دقیق‌تر به شرح موضوعی می‌پردازند لینک دهند.

 

 

آیا رسانه‌های اجتماعی روی سئو تأثیر می‌گذارد

بله رسانه‌های اجتماعی تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر از سئو شده‌اند. وب‌سایت‌هایی که محتوای اشتراکی باکیفیت بالا را ایجاد می‌کنند، اشتراک‌ها و توییت های بیشتری را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت کنند که منجر به ایجاد بک لینک‌های طبیعی می‌گردد. موتورهای جستجو این را به‌ عنوان نشانه‌ای از محتوای باکیفیت مشاهده می‌کنند و به حجم این سیگنال‌های اجتماعی توجه دارند.

 

 

آیا نیاز است برای سئو کد نویسی یاد بگیرم

توانایی کد نویسی در سئو یک مهارت فوق‌العاده مفیداست ولی ضروری نیست. مهم است شما اصول سئو و اینکه چگونه موتورهای جستجو به تغییرات خاص واکنش نشان می‌دهند را درک کنید.

 

 

چگونه صفحات ایندکس شده سایت را مشاهده کنم

برای مشاهده تعداد صفحات ایندکس شده، صفحات بلاک شده و صفحات حذف‌شده توسط گوگل به گزینه Index Status گوگل وب مستر مراجعه کنید.

راه ساده‌ی دیگر برای انجام این کار این است که سایت خود را در گوگل با تایپ عبارت site:yoursite.com جستجو کنید ،گوگل تعداد بازدیدهای شما را نشان می‌دهد.

 

 

چرا تصاویر نیاز به متن جایگزین دارند

متن جایگزین توضیحی را به فایل تصویر اضافه می‌کند که این متن درزمانی که شخص موس را روی فایل عکس نگه می‌دارد یا زمانی که کاربران قادر به مشاهده تصاویر بر روی مرورگر خود نیستند قابل‌مشاهده است.

 

 

بک لینک چیست

بک لینک‌ها به لینک‌هایی که به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند اشاره می‌کنند و باعث محبوبیت وب‌سایت شما در نزد موتورهای جستجو می‌شوند. بک لینک‌ها یکی از بخش‌های اولیه هر کمپین تبلیغاتی هستند و می‌توانند به وب‌سایت شما کمک کنند تا از موتورهای جستجو ترافیک طبیعی بیشتری دریافت کنید.

گوگل اعتبار بیشتری به وب‌سایت‌هایی که دارای بک لینک‌های باکیفیت هستندمی دهد، زیرا آن‌ها چنین وب سایتی را نسبت به وب سایت های دیگر برای یک پرس‌وجو خاص و کلمه کلیدی مناسب‌تر می‌دانند.

 

 

آیا می‌توانم برای ارتقای رتبه وب‌سایت بک لینک بخرم

شما می‌توانید بک لینک بخرید تا به‌طور موقت رتبه‌ی سایت شما افزایش یابد. اما باید در نظر داشته باشید گوگل هر نوع بک لینکی را معتبر و ارزشمند نمی‌داند درنهایت بک لینک‌های بی‌کیفیت را نادیده می‌گیرد و وب‌سایت‌ها را بر اساس لینک‌های باکیفیت اشاره‌شده به سایت رتبه بندی می‌ کند.

 

 

تفاوت بین لینک‌های داخلی و لینک‌های ورودی چیست

لینک‌های داخلی برای لینک دادن صفحه‌ای از دامنه به صفحه دیگر روی همان دامنه کاربرد دارد و به ایجاد معماری وب‌سایت شما کمک می‌کنند. لینک‌های ورودی به بک لینک‌هایی اشاره دارد که از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند.





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: